Ana Sayfa

KURUMSAL

EGM Bünyesinde Nitelikli Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılığının Kurumsal Alanda İşlemleri

 

DOKÜMANLAR

Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılığı Kanun ve Mevzuatları

 

BİLGİ DEPOSU

Elektronik Sertifika Uygulama Esasları

 
Sık Sorulan Sorular

 

 Soru 1: Elektronik imza parolamı unuttum veya imzam bloke oldu ne yapmalıyım?


Cevap 1: Bu durumda eimza.destek@egm.gov.tr adresine kurumsal e-posta hesabınızdan TC kimlik numaranızı, sicilinizi ayrıca elektronik imzanızın şifresini unuttuğunuza veya bloke olduğuna dair bir e-posta atmanız gerekmektedir. EGM Sertifika Hizmetleri’nden tarafınıza gönderilecek olan onay kodunu PALMA KURUMSAL programını kullanarak “Blokaj Kaldır” butonunu tıkladıktan sonra ilgili yere girerek ‘’Doğrula’’ butonuna basınız. Altta iki tane kutucuk açılacaktır. Kutucuklara kullanmak istediğiniz yeni pin kodunuzu girebilirsiniz.


Soru 2: Aktivasyon aşamasında “Pin ile oturum açılamadı” uyarısı alıyorum ne yapmalıyım?


Cevap 2: Tokin cihazınıza kartınızı yerleştirerek bilgisayarınıza takınız. Palma programını açarak aşağıdaki resimde görüldüğü gibi (+) işaretlerine tıklayarak sertifika bilgilerine ulaşınız.  Resimdeki gibi en son satırda '' sertifika bulunamadı'' ibaresini alıyorsanız;


 

https://sertifika.egmsm.gov.tr/sertifikaIslemleriLogin.xhtml adresinden TC Kimlik No, Parola ve Güvenlik kodu bilgilerinizle kendi profilinize giriş yaparak açılan sayfada Başvuru/Sertifika işlemleri sekmesine tıklayarak “Sertifika Durumu” bölümünün altında yer alan “Aktivasyon Bekliyor” butonuna basıp sertifikanızı iptal etmeniz gerekmektedir. İptal işlemi gerçekleştikten sonra kurumsal epostanıza bilgi maili gönderilecektir. Bu maili aldıktan sonra profilinizden  'Yeni Sertifika Başvurusu' linkine tıklayınız. Emniyet Genel Müdürlüğü ANKARA’yı seçerek yeni başvuru yapınız. (MERKEZ SERİM'İ seçmeyiniz.) Bu işlemleri gerçekleştirdikten sonra tekrar Başvuru/Sertifika İşlemleri bölümüne girerek “Yeni Başvuru” sekmesinin yan tarafında bulunan görüntüle butonuna basarak 2 sayfalık taahhütname çıktısı ve beraberinde nüfus cüzdanı fotokopisini üst yazıyla Bilgi Teknolojileri Dairesi Başkanlığı’na gönderilmesi gerekmektedir.


Soru 3: 1202 hata kodu alıyorum ne yapmalıyım?


Cevap 3: Bu kodu alıyorsanız iki durum söz konusudur.
a)     Daha önce Aktivasyon işlemi yapılmıştır. Yani sertifikanız geçerli durumdadır. (Şifrenizi hatırlamıyorsanız yada kartınız bloke olduysa blokaj kaldırmak için eimza.destek@egm.gov.tr adresinden onay kodu isteyip blokaj kaldırmalısınız.)
b)    Sertifikanız halen onay aşamasında yani üretilmemiştir veya http://polnet/e-imza adresindeki eksik listesindedir. ( Bu durumda eksik listesini kontrol ederek eksikliklerinizi gideriniz. Eksik listesinde isminiz yok ise sertifikanız üretim aşamasındadır. Üretim işlemi gerçekleştiğinde imza sahibine sertifikası üretildiğine dair mail sistem tarafından gönderilmektedir. Üretim İşleminin gerçekleştiğine dair maili almadan kartınız üzerinden herhangi bir işlem yapmayınız. Kartınızın üretildiği mailini aldığınızda http://www.egmsm.gov.tr/yardim.html adresindeki Sertifika Aktivasyon Kullanıcı Kılavuzundan yararlanarak aktivasyonunuzu gerçekleştirebilirsiniz.)


Soru 4: ‘’Palma kurumsal kendini kapatacaktır’’ uyarısını alıyorum ne yapmalıyım?


Cevap 4: İlk olarak kartı tokin cihazının üzerindeki şekle uygun takıp takmadığınızı kontrol ediniz. Eğer doğru taktıysanız Kartınızın çipini kontrol ediniz. Çip üzerinde derin çizikler mevcut ise birkaç farklı tokin cihazında deneyin. Yine aynı hatayı verirse kendi profilinizden sertifikanızın iptal işlemini gerçekleştiriniz. (Bkz. Soru:2)


Soru 5 : Başvurumu yaptım ama e-mailime parola gelmiyor ne yapmalıyım?


Cevap 5: sertifika.egmsm.gov.tr adresine girerek “Sertifika İşlemleri” menüsünden  “Parola Hatırlatma” bölümüne giriş yaparak gerekli bilgileri doldurulup işleme devam edildiğinde parolanız e-posta hesabınıza gönderilecektir.


Soru 6 : Güvenlik soru ve cevabımı unuttum ne yapmalıyım?


Cevap 6: Kurumsal e-posta hesabınızdan eimza.destek@egm.gov.tr adresine TC kimlik numaranızı yazarak güvenlik soru ve cevabımı istiyorum şeklinde bir e-posta atmanız gerekmektedir. EGM Sertifika Hizmetleri’nden tarafınıza güvenlik soru ve cevabınız gönderilecektir.